Monday, April 12, 2010

Många bilder...

... få ord. Så har det väl sett ut för det mesta här på bloggen. Det är väl egentligen det som är mest intressant oxå... eller? Massa bilder på tatueringar hellre än mitt dravel? Nu tänkte jag dock skriva av mig lite ;) Inte om nåt speciellt egentligen, bara lite allmänt om vad som hänt/händer i och omkring studion.

Som det ser ut nu när det gäller bokningar är vi nästan framme i början av juni för den som vill ha en tid. Jag tycker givetvis att det är gött å va fullbokad, men samtidigt förstår jag (jag vet själv) att det inte är så kul att behöva vänta. För er som funderar över sol, bad etc och hur det funkar med en nygjord gaddning kan jag påminna om att den bästa läke-kuren för tatueringar är sunt förnuft ;) Man solar/badar inte med en nygjord tatuering. Men ser den svenska sommaren ut som den brukar behöver vi nog inte oroa oss för att sådana chanser ska infinna sig än på ett tag ändå ;) Är det i augusti sommaren brukar komma?
Det var förvisso väldigt fint väder idag. Satt utanför studion och tog en kaffe förut, var väl utomhus en kvart ungefär. Sen gick jag in och möttes av min kära kollega som påpekade hur solbränd jag blivit, ha ha ;) Hm, ja, vårsolen tar väl en del - så smörj in era tatueringar! Brukar finnas Helosan Sol i zoo-butiker, den brukar jag ha på nygjorda gaddningar som vistas i solen :)

Andra vårtecken vi sett är att kunderna kommer glidandes på sina motorcyklar. Förra veckan hade jag en supernöjd Tore i studion som hade tagit premiärturen för i år på sin feta Nightrod! Själv ska jag besikta min hoj på måndag morgon. Kommer in kl ett på måndag. Faktum är att jag planerar att fortsättningsvis alltid (om jag inte redan har bokningar givetvis) kommer att börja kl ett på måndagar. Känner att jag har svårt att hinna med alla skiss-jobb till er kunder. Blir tyvärr väldigt lite gjort mellan bokningarna i studion, så planen är att avsätta tid till detta hemma på måndagsförmiddagar!
Angående lördagar, så är det som vanligt där. Jag jobbar vissa lördagar - och vissa är jag ledig. Jag ska försöka att alltid uppdatera, så ni vet om jag jobbar eller ej. Denna lördagen är jag ledig!

På torsdag är jag också ledig. Vi kan kalla det konferens eller studiedag ;) men i själva verket är det så att jag själv (äntligen) ska få lite nytt bläck på min arm! Ska bli fantastiskt trevligt att själv få bli lite snyggare för en gångs skull ;) Min tatuerare har dessutom nya lokaler, ska bli spännande att se hur fint hon har det!

Annat som händer? Hmmm, försöker komma igång med träningen. Har kört (eller blivit körd med;) två pass med min nya personliga tränare, Henke. Han har lärt mig hur jag ska bli stark och snygg ;) Nu ska vi bara se om det funkar oxå!
Hemma ska det borras för bergvärme, läggas plattor på uppfarten, målas garage, läggas tak på garaget, målas mdf-skivor till fönstersmygarna, snickras fönstersmygar och foder, byggas nytt badrum, etc.... Så det är som vanligt helt enkelt! Fullt ös hos Little Bird! :)

No comments:

Post a Comment