Thursday, April 29, 2010

Askmoln och skissjobb!

Den har gått snabbt den här veckan. Fullt ös hela tiden. Och nu är jag ledig resten av... Tanken var att jag skulle sitta på ett plan till London imorrn kväll. Men på grund av askmoln och allmänt dålig tajming så har jag bestämt mig för att stanna nere på jorden. Det är fullbokat nästa vecka oxå, så jag vill inte riskera att fastna på den lilla ön som kallas Storbrittanien. Min bästa kompis Lisa, som ju bor i London är våghalsigare än mig och mitt sällskap. Imorrn bitti landar hon i Sverige och då ska jag hämta henne på flygplatsen. Lustigt att jag tog för givet att hon skulle vara hemma i London när jag planerat att åka dit. Nåväl, ska bli kul att se henne. Resten av helgen blir det fullt upp med skissjobb, husjobb etc... Så jag kommer INTE jobba förrän tisdag (enligt planen;). Tänker passa på att få saker gjort nu när jag fick lite extra ledigt...

Denna veckan har varit blandad motivmässigt (som vanligt egentligen). Det har varit Haida-mönster, pinuppor, svalor, hundporträtt etc... Har kört en hel del med Maskinistens maskiner. Har minst en favorit! Nästa vecka börjar väldigt lugnt. Är ledig på måndag men ska ev. tatuera på min sambo (ser jag här i min tidbok;). På tisd har jag kunder mellan kl 10-15, sen ska jag till tandläkaren, som ska OPERERA ut en tand. Han ska SY i min mun - stackars mig! Efter det blire inga fler bokningar - hem och vila! Sen jobbar jag som vanligt onsdag till lördag!

Två av dagens verk!






No comments:

Post a Comment