Sunday, April 25, 2010

Helg!

Altan + solsken + söndag eftermiddag = en ganska go kombination. Sitter här å reflekterar över helgen som snart är slut.
I fredags blev det ett väldigt flängande efter jobbet. Lämna tillbaks lånade maskiner, samt hämta ut biljetter på Bandit Rock. OCH handla mat! Sen var det "lugn hemmakväll" med en av våra favvo-bebisar, Robin, som var på besök. Han vaknade ganska tidigt (som bebisar ibland gör, har jag hört;) Jag var inte jättepigg i lördags morse när jag åkte till jobbet. Därför var det extra tråkigt att min första kund inte alls dök upp (eller ens hörde av sig). Just lördagar är sådana dagar som jag skulle kunna tänkas ha bättre saker för mig än att sitta och vänta på en kund som helt respektlöst ignorerar det faktum att min tid också är viktig. I fortsättningen blir det nog bara stammisar, såna jag vet att jag kan lita på, på lördagar.
Det blev lite emailande och "annat viktigt" gjort istället, medans jag väntade på kund nr två ;) Kristine kan man lita på. Hon hade den här gången förberett en hel påse full med urklipp från tattoo-tidningar. Hade bestämt sig för att "det BLIR en old school sleeve ändå"! Underbart! Vi började dagen med en ros på framsida axel (kallas det så?;) Sen blev det en till liten en på armen, samt en liten not bakom Kristines kompis öra ;) Rosen ser ni här!

Sen var det helg på riktigt. Brukar försöka göra lite skissjobb å sånt på helgerna, men just denna helg insåg jag att det nog inte skulle hinnas med, förrän möjligvis söndag kväll.
SUPERTACK till Raffen, som vann biljetter till Muay Thai Arena men inte kunde gå själv och gav biljetterna till oss. Det var skitkul att se våra gamla klubbkamrater Robin, Ludde och Malick fightas (alla tre vann sina fighter). Extra underhållande var också Karlstad Muay Thais seconder (ni som var där fattar;) samt matchen mellan Elias Daniel och Alexander Harris!
Det är när man ser sådana fighters och när man träffar sina gamla tränare och klubbkamrater som man återigen saknar thaiboxningen. Mitt största problem är väl att jag aldrig kan göra något halvhjärtat (jag måste gå in för det till 100%) och det funkar inte längre att lägga tolv timmar i veckan i en svettig boxningslokal.

No comments:

Post a Comment