Friday, June 18, 2010

Denna veckan...



Veckan började bra. Mådde förvånansvärt bra i måndags med tanke på att jag var nyss hemkommen från Sweden Rock Festival. Fick som utlovat en stor påse godis av min kund, Mange. "Röda + svarta fiskar och choklad" = bästa blandningen. Fortsatte bygga ihop hans sleeve och lade på lite mer färg. Nu är den KLAR! :) Förutom bröstet då, men det tar vi sen. När vi bestämt vad det ska vara på andra armen och andra sidan bröstet.

I tisdags hade jag två avbokningar och två som dök upp på utsatt tid. Jag passade på att boka klipptid till mig själv, då jag fick lite extra ledigt. Men jag tror att det får bli ett eget inlägg ;)

I onsdags vaknade jag och hade ont i hela kroppen. Sådär feber-ont som man kan få. Men mest gjorde det ont i halsen och i huvudet. Arbetsmoral har jag men min sambo lyckades övertala mig att stanna hemma och vila. Det är aldrig kul att behöva ringa till kunder och avboka deras tid, men ibland har man inte så mycket val... :( Turligt nog hade jag några få luckor (eller övertidstider;) inom det närmsta där jag kunde klämma in dem. Det var skönt att få en dags vila. Jag sov mycket och läste "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". Jag kan varmt rekommendera den boken, den är FANTASTISKT rolig!

I torsdags var jag på käkröntgen. En del i mitt projekt "helrenovering av tänder 2010". Sen till jobbet. Gjorde bla den här madonnan...



Idag har jag hittills hunnit med två. Sen åt jag nästan en hel portion pannkakor från Café Nyfiken. På utsidan i solen. Sen lämnade jag min tallrik för att gå in och sälja ett presentkort. När jag kom tillbax till min tallrik var den tom. Men skatorna såg mätta och nöjda ut :) Inte lita på fåglar - eller?

Imorrn blir'e jobb igen. Fortsätta på en demon/angel sleeve. Blir kul, särskilt om halsont from hell kunde ge med sig...

No comments:

Post a Comment