Friday, March 26, 2010

Angående åldersgräns och andra självklarheter

Jag tycker att det är en självklarhet med en åldersgräns på 18 år fyllda för alla tatueringar. Jag tror att de flesta håller med mig...? Och med risk för att låta som en gammal kärring (ursäkta mitt ovårdade språk) så finns det stor chans att man kommer ångra en tatuering man gjort i "alltför ung ålder". När det råder minsta tvivel om en persons ålder ber jag om legitimation. Ta det som en komplimang, det gör alltid jag ;) Och ha legitimation med dig!

Tyvärr kan det bli så att jag inte ber om legitimation vid bokningstillfället. När kunden sen kommer för att tatuera sig och det visar sig att hon/han inte har åldern inne är jag tyvärr tvungen att be henne/honom gå. Stor besvikelse för kunden, som var inställd på att få den där schyssta gaddningen gjord. Även besvikelse för tatueraren, som hade hoppats på lite klirr i kassan. Ni kan kalla mig en principfast surkärring och tycka att jag förstört er dag. Men i ett sådant läge går mina principer före pengarna. Om några år kommer ni att tacka mig :)

Jag har förstått att alla inte delar min åsikt angående åldersgräns och att det INTE ALLS är en självklarhet för alla. Därför vill jag än en gång påminna om min åldersgräns: 18 år fyllda - och det hjälper inte att föräldrar godkänner (personligen har jag väldigt lite förståelse för föräldrar som VILL att deras minderåriga barn ska tatuera sig). För att jag ska slippa få otippade luckor i kalendern, samt för att ni ska undvika besvikelsen ber jag er allra ödmjukast att inte boka upp min tid om ni vet att ni inte har åldern inne!

Väl rutet? ;)

Tack på förhand! Det är inte min mening att låta arg i detta inlägget - bara bestämd ;)

PS: Ett annat hett tips: gå inte till "hemma-gaddare" som förstör er hud. Det blir bara dyrare i slutändan, när ni måste gå till en riktig tatuerare för at fixa till det. Jag ser så mycket av det - det är "fyllegaddningar" och "min kompis brorsas låtsassyrras pojkvän har köpt en maskin, tänkte han kunde få öva lite"..........

No comments:

Post a Comment